
MA Award
The Swiss CRC confers every year a Master Award to one of its students for the work accomplished within the Campus. In addition to the high quality of the theses, the criteria for the nomination are: usefulness for the future students, professional use, originality and use of the resources of the Swiss CRC, .
The prize is given during the annual congress of the Swiss Association of Conservation and Restoration, where the nominees present their Master thesis.
MA Award winners of the last years: | |
2019 | Mirco Meier, Hochschule der Künste Bern:
Ein Beitrag zu Erhaltungsstrategien für |
2018 | Line Pedersen, Haute Ecole Arc Conservation-restauration:
Etude et conservation-restauration d’un cabinet chinois d’export en laque polychrome, XIXe siècle. Musée Ariana, Genève |
2017 | Elisabeth Manship, SUPSI:
An investigation into the use, composition, deterioration and conservation issues of smalt in 16th century wall paintings in Ticino |
2016 |
Andreas Hochueli, Hochschule der Künste Bern:
Lackergänzung |
2015 | Marie-Jeanne Scholl, Haute Ecole Arc Conservation-restauration:
Stabilisation des vestiges archéologiques en fer associés à des restes de bois |
2014 | Célia Fontaine, Haute Ecole Arc Conservation-restauration:
Traitement électrolytique localisé des produits de corrosion du plomb et des alliages plomb-étain. Mise en application du pinceau électrolytique, le Pleco. |
2013 | Hélène Dubuis, Abegg-Stiftung:
Deux samits de grand format à médaillon de taille exceptionnelle provenant d’Asie centrale et datés du VII-VIIIe siècle. Etude et problématique du nettoyage. |
2012 | Myriam Krieg, Hochschule der Künste Bern:
Bis ans Ende der Patina. Vergleichende Untersuchungen von Grundmetall und Patina archäologischer Kupferlegierungs-Objekte aus Avenches (VD). |
2011 | Denise Madsack, Hochschule der Künste Bern:
Rapid Prototyping – Rapid Aging? Alterungsbeständgkeit von mittels Rapid Prototyping gefertigten Werken in zeitgenössischer Kunst und Design. |
2010 | Laura Andrey, Haute Ecole Arc Conservation-restauration:
Conservation de céramiques archéologiques peu cohésives recouvertes de dépôt argileux. Consolidation préalable éventuelle suivie d’un nettoyage mécanique et/ou chimique à l’aide de cataplasmes. |